دین خود را کامل کنید
 
آموزشی وفرهنگی (اصغرتوكلي)
زبوسیدنهای این رورگار یکی هم بود دست آموزگار
درباره وبلاگ


بانام ويادخداوند اين وبلاگ تصميم دارد مطالب آموزشي وعلمي براي عموم خاص فرهگيان عزير ارائه نماييد. (زبوسيدنهاي اين روزگار يكي هم بود دست آموزگار)
آخرین مطالب
نويسندگان
سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, :: 20:42 ::  نويسنده : اصغر توکلی

نیمی از دین خود را کامل کن

ازدواج، در ذات انسان نهادینه شده است و به‌طور طبیعی هر انسانی به سوی زوج خود می‌رود که این مسأله به‌عنوان یکی از مهم‌ترین مسائل زندگی هر انسانی به‌حساب می‌آید. بیشتر افراد به اشتباه گمان می‌کنند که ازدواج تنها برای ارضای غرایز جنسی است؛ اما علاوه بر آن سبب رسیدن به آرامش و سلامت روحی و روانی می‌شود. کسانی که ازدواج نمی‌کنند یا در ازدواج خود با شکست مواجه می‌شوند قطعاً در زندگی با کمبودهایی مواجه هستند. اسلام نیز به ازدواج نگاهی متفاوت دارد و آن را سبب کامل شدن زن و مرد می‌داند و آنقدر بر این مسأله تأکید دارد که پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرمایند: «هرکس ازدواج نماید، نصف دین خویش را به دست آورده است، پس در نیمه باقیمانده، تقوای الهی پیشه کند». 
روشن است که در دین مبین اسلام، برخلاف مکاتب دیگر ازدواج امری نکوهیده و مانع تکامل بشر نمی‌باشد و این امر آن‌چنان مقدس شمرده شده که در حکم مستحب مؤکد خوانده می‌شود. به این دلیل که ازدواج، اولین مرحله‌ای است که انسان از خودپرستی رها می‌شود و به دیگری می‌اندیشد. اگر تا قبل از ازدواج، فقط «من» مهم بود. بعد از آن دیگر این حصار شکسته می‌شود و کس دیگری در کنار او قرار می‌گیرد و جای خود را به «ما» می‌دهد. اسلام اهدافی را برای ازدواج برمی‌شمرد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
1. با ازدواج به آرامش برسید: در فرهنگ اسلامی، هدف اصلی ازدواج دستیابی به آرامش روح و روان خوانده می‌شود تا از این طریق زن و مرد بتوانند به کمال دست یابند.
2 ازدواج سبب بقای نسل می‌شود: یکی از اهداف اصلی ازدواج، داشتن فرزند و تداوم نسل است.
3 ازدواج باعث ارضای غریزه جنسی می‌شود: دین مقدس اسلام نه تنها ارضاء مشرووع میل جنسی را بد نمی‌داند بلکه او را کامل کننده دین حساب کرده است و این غریزه را که خدا در انسان‌ها قرار داده با ازدواج می‌توانند به درستی ارضا کنند.
4. ازدواج باعث حفظ عفت می‌شود: از هدف‌های مهم ازدواج، جلوگیری از لغزش زنان و مردان  است، زیرا تنها با ازدواج می‌توانند تمایل جنسی خود را به صورت طبیعی ارضا نمایند.
خداوند از مفاسد و پیامدهای ترک ازدواج آگاه است؛ به همین دلیل بر انجام آن تأکید فراوان دارد و برای مجرد بودن نه تنها فضیلتی به حساب نمی‌آورد، بلکه آن را سبب از دست دادن برکات و آثار معنوی می‌داند. زیرا بدون ازدواج، خانواده تشکیل نمی‌شود و از ارزش و مقام آن کاسته می‌شود و همچنین با مجرد ماندن زمینه برای گناه افزایش می‌یابد                                                       .اصغر توكلي



نظرات شما عزیزان:

حاتم
ساعت10:06---17 بهمن 1390
سلام!
از مطالب علمی وبتون لذت بردم!
بیشتر بنویسید!
پایدر باشید!
به وب من هم سری بزنید!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



Alatash.com , پخش زنده از حرمین شریفین!